Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 1981. május 21-én fogadta el „Az anyatejet helyettesítő készítmények marketingjének nemzetközi kódexét”.
A Kódex célja, hogy védje a csecsemők és kisgyermekek egészségét azáltal, hogy korlátozza az anyatejet és szoptatást helyettesítő termékek marketingjét. A Kódex ajánlás, nem kötelező érvényű, mindazonáltal 118 ország (köztük Magyarország) ratifikálta.
„A szülők megérdemlik, hogy kereskedelmi érdektől mentes információkat kapjanak a csecsemőtáplálásról gyermekük születése előtt és után. A tápszergyártó cégek azonban továbbra is együttműködnek az egészségügyi intézményekkel a tápszerek népszerűsítése céljából, megsértve ezzel a WHO Kódexet.
Miközben vannak kórházak, amelyek már nem engedik meg ezt az érdekellentétet, sok intézmény és orvosi rendelő még mindig cégek által szponzorált marketing anyagokat ad át a szülőknek.
A szakmai szervezetek világszerte a WHO Kódex törvényerőre emeléséért emelik fel a szavukat – különös tekintettel a szülészeti intézményekben folyó tápszermarketing megszüntetésére – mivel a kutatási eredmények egyértelműen kimutatták annak negatív hatását a szoptatás sikerére.
Ez az üzenet és maga a Kódex az anyatejet és szoptatást helyettesítő termékek MARKETINGJÉRE vonatkozik, nem azok használatára! Mi ezeknek a termékeknek az etikátlan és agresszív népszerűsítése ellen harcolunk, ami aláássa a szülők csecsemőtáplálásra vonatkozó célkitűzéseit!” – írják.
Mit tehetsz?
1. Készíts fényképet vagy videót, amin ezt a feliratot tartod a kezedben:
„Védd a szülőket és a csecsemőket – Tartsd a marketinget a szülészeti intézmények falain kívül!”
vagy
„Kövesd a WHO Kódexet!”
2. Küldd el a fényképeket erre az oldalra! (A fényképek feltöltésével engedélyt adsz arra, hogy azokat más oldalakon megjelentessük.)
3. Küldj fényképet/videót/
Nutriklub (Milumil) https://www.facebook.com/
Nestlé https://www.facebook.com/
HIPP https://www.facebook.com/
Novalac https://www.facebook.com/
DM (Babylove) https://www.facebook.com/
Avent https://www.facebook.com/
Chicco https://www.facebook.com/
Oszd meg ezeket a saját Facebook, Instagram és Twitter oldalaidon is a #kovesdakodexet hashtaggel.
Hol tartunk ma? Te mit tapasztalsz/-tál?
Forrás: Szoptatás Portál